Blog

KAKO RASKINUTI SA PROKRASTINACIJOM

Prokrastinacija. Ogromna prepreka na putu ostvarenja ciljeva. Stoji tako, ničim izazvana i tiho, neprimetno a svakodnevno ometa da ostvarimo ono što želimo.

I ljudi se stalno iznova bore protiv nje, da se motivišu, nateraju, zamole prijatelja da ih natera, krenu na neki trening ili kurs o organizaciji vremena, ali uzalud. Na kraju dana odgledaju tu epizodu više (dobro, dobro, sedam epizoda više), odspavaju tih pola sata duže, pročitaju još nekoliko postova o pripremi libanske tabule salate ili čišćenja kuće  sredstvom koje sami mogu da naprave. I sve to je sasvim u redu i služi nečemu. Ovo je blog za sve one koji nakon takvog dana ne legnu zadovoljno u krevet, već se kinje što nisu uradili više, prave nove planove, a u pozadini čuju ono „Ma važi“ i pitaju se kako to da ipak nastavljamo da radimo stvari koje znamo da nisu tako dobre za nas.

Sjajna žena koja je i sama muku mučila sa prokrastinacijom, sada pisac i motivacioni govornik, Mel Gibson možda ima odgovor.

Ona je došla do zaključka da ne postoji osoba koja prokrastinira niti čak da je odlaganje uopšte povezano sa aktivnošću koja se odlaže.

Prokrastinacija u stvari povezana sa stresom.

 

Svako od nas, svakog dana nosi određenu količinu stresa sa sobom. Život je jednostavno stresan. I prelep. Ali i stresan. 😊 I to je sasvim okej. I kada sa tim stresom koji vukljamo okolo naiđemo na zadatak koji treba da obavimo, a malo je teži, dosadniji, ne uživamo u tome odlučimo se za manje bolnu varijantu. I ta aktivnost nam u stvari pomaže da, makar trenutno, umanjimo stres i osećamo se smireno, radosno, zadovoljno. Kao i sve akcije ovog lakšeg tipa, i ona je kratkotrajna i zato ne predstavlja neko sjajno rešenje.

Evo šta umesto toga možemo da uradimo za sebe.

PROKRASTINACIJA JE NAVIKA.

 

I to tako dobro uvežbana. I kao i svaka navika ona se sastoji iz 3 koraka:

1. OKIDAČ

U ovom slučaju, odlaganja stvari, okidač je stres. I na to nas podseti gomila veša koja čeka na peglanje, milion nepročitanih mejlova,

2. RUTINA

Kada naletimo na okidač, gotovo automatski pokrećemo svoju dobro uvežbanu rutinu koja ima za cilj da nas trenutno umiri. Koliko puta ste na poslu gledali klipove mačaka? I to zaista pomaže i smanji stres u tom momentu. Jedini problem je što već u narednom poveća, jer ostaje još manje vremena da se sve obavi.

3. NAGRADA

Nagrada je upravo taj osećaj smirenja ili radosti koju osećamo dok gledamo te klipove. Makar i da na par trenutaka zabpravimo na stres, nije li to dovoljna nagrada?

KAKO PREKINUTI ZAČARANI KRUG

Lošu naviku je najbolje zameniti dobrom, tj zdravijom i korisnijom za nas. Stres nije moguće poptuno izbaciti, ne bi ni bilo prirodno. Ima raznih tehnika kako se sa njim nositi, kako ga umanjiti ali o tom ćemo u drugom tekstu. Ono što je potpuno u našoj kontroli jeste ta naša rutina. E to treba menjati!

Sledeći put kada se nađete u prilici da nešto treba da uradite a počnete da razmišljate kako to da izbegnete – shvatite to kao onaj okidač. I kažite sebi „Aha! Evo te.“ Onda umesto da se prepustite vašem starom odgovoru, promenite ga. Možete da iskoristite taktiku „5 sekundi“. Potrebni je samo da izbrojite „Pet, četiri, tri, dva, jedan…“ i nakon toga krećete u akciju! Makar 5 minuta se bavite akcijom koju biste inače izbegli.

Ovo je mnogo važan korak jer time prekidate ovaj lanac. Taj okidač i rutina idu jedno s drugim godinama i sjajan su par, samo nažalost na vašu štetu. Kao i sve destruktivne veze i ovoj mora doći kraj, a vi ste ti koji treba da presečete.

I možda nije uvek lako to uraditi – ali je uvek vredno.

 

A kada u vašem životu prekinete nešto što vam nije koristilo, pravite mesta za sve one divne stvari koje strpljivo čekaju svoj red, za onaj osećaj ispunjenosti i pobede jer ste ovog dana uradili nešto sjajno za sebe!

Krenite već danas.

PET, ČETIRI, TRI, DVA, JEDAN!

 

 

 

KAKO RASKINUTI SA PROKRASTINACIJOM

Related Posts